- TARAFLAR
SATICI BİLGİLERİ:
Unvanı: NURHAYAT YAĞLIKAYIŞ TASARIM İNŞAAT SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
Mersis No: 0211031333500013
Adresi: İstanbul Dünya Ticaret Merkezi EGS Blokları B-2 Blok No.8 Bakırköy
Telefon: +90 212 463 71 70
E-posta: info@nytasarim.com.tr
ALICI’nın İade Halinde Malı Satıcıya Göndereceği Kargo Şirketi: Bolt Kargo Lojistik A.Ş.
Vergi Dairesi: Küçükyalı Vergi Dairesi
Vergi No: 179 127 1081
ALICI’nın İade Halinde Malı Satıcıya Göndereceği Adres: Ferhatpaşa Mahallesi 101 Sokak No:1 Ataşehir – İstanbul
ALICI BİLGİLERİ:
Adı-Soyadı /unvanı, e-posta adresi, T.C. kimlik numarası/vergi numarası ve sair iletişim bilgileri online hesaba kayıtlı www.nytasarim.com.tr alan adlı internet sitesinden satın alma işlemi yapan gerçek ve/veya tüzel kişi
- KONU
- İşbu Ön Bilgilendirme Formu’nun (“Form“) konusu, ALICI’nın www.nytasarim.com.tr alan adlı internet sitesi (“İnternet Sitesi“) üzerinden satılan ve aşağıda nitelik ile satış fiyatı belirlenen mal ve hizmetlerin (“Ürünler“) satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun (“TKHK“) ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri gereğince bilgilendirilmesidir.
- Bu Form ve Mesafeli Satış Sözleşmesi Satıcı tarafından kayıt altına alınmakta olup, ALICI dilediği zaman internet sitemizden bu metinlere ulaşabilecektir.
- SATIŞA KONU ÜRÜN VE FİYATI
Ürünler’e ilişkin fiyat, ödeme ve teslimat bilgileri aşağıdaki gibidir. Ürünler’e ilişkin önceden hesaplanamayan her türlü vergi, resim harç gibi ek ücretler de ALICI tarafından ödenecektir.
- TESLİMAT MASRAFLARI VE İFA
- Ürünler’in sevkiyatına, stoklarda olması halinde ALICI tarafından sipariş edilmesini takiben 7 (yedi) iş günü içinde başlanacaktır.
- Ürün, ALICI’nın sipariş formunda ve işbu Form’da belirtmiş olduğu adrese ve belirtilen yetkili kişi/kişilere teslim edilecektir. Adreste teslim alacak bir kimsenin olmaması durumunda kargo firması ile temas kurarak Ürün’ün sevkiyatını takip etmek ALICI’nın sorumluluğundadır. Ürün, ALICI’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun adresinde bulunmaması veya teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz. Bu hallerde ALICI’nın Ürün’ü geç teslim almasından kaynaklanan her türlü zarar ile Ürün’ün kargo şirketinde beklemiş olması ve/veya kargonun SATICI’ya iade edilmesinden dolayı oluşan giderler ALICI’ya aittir.
- Teslimatı yapacak kargo firmasının ALICI’nın bulunduğu yerde şubesi olmaması halinde, ALICI’nın Ürün’ü SATICI tarafından bildirilecek bir diğer yakın şubesinden teslim alması gerekmektedir. İade için öngörülen SATICI’nın anlaşmalı kargo şirketinin, tüketicinin bulunduğu yerde şubesinin olmaması durumunda SATICI, ilave hiçbir masraf talep etmeksizin iade edilmek istenen Ürün’ün tüketiciden alınmasını sağlayacaktır. Bu hususlarda ALICI’ya gerekli bilgilendirme, e-posta, SMS veya telefonla yapılacaktır.
- Ürün’ün teslimat masrafları aksine bir hüküm yoksa ALICI’ya aittir. SATICI, İnternet Sitesi’nde teslimat ücretinin kendisince karşılanacağını beyan etmişse teslimat masrafları Satıcı’ya ait olacaktır.
- Malın teslimatı; SATICI’nın stokunun müsait olması halinde ve ödemenin gerçekleşmesinden sonra taahhüt edilen sürede yapılır. SATICI, sipariş konusu Ürün ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı haller ve tüketicinin isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan Ürünler’e ilişkin sözleşmeler saklı kalmak kaydıyla, Ürün’ü, Alıcı tarafından mal veya hizmetin sipariş edilmesinden itibaren 30 (otuz) gün içinde teslim eder.
- Ürün’ün normal satış/teslimat koşulları dışında olağanüstü durumlar (hava muhalefeti, yoğun trafik, deprem, sel, yangın gibi) nedeni ile 30 (otuz) günlük süre zarfında teslim edilememesi söz konusu ise, SATICI teslimat ile ilgili olarak ALICI’yı bilgilendirir. Bu durumda ALICI siparişi iptal edebilir, benzer bir ürün sipariş edebilir veya olağanüstü durum sonuna kadar bekleyebilir.
- Herhangi bir nedenle ALICI tarafından mal veya hizmetin bedeli ödenmez veya yapılan ödeme banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI mal veya hizmetin teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
- Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde SATICI bu durumu öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde ALICI’yı bilgilendirecek ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç 14 (on dört) gün içinde iade edecektir.
- ALICI, Ürün’ü teslim aldığı anda kontrol etmekle ve Ürün’de kargodan kaynaklanan bir sorun gördüğünde, Ürün’ü kabul etmemek ve kargo firması yetkilisine tutanak tutturmakla sorumludur. Aksi halde SATICI sorumluluk kabul etmeyecektir.
- ALICI’nın, SATICI tarafından aksi yazılı öngörülmemiş ise, Ürün’ü teslim almadan önce Ürün’ün bedelini tamamen ödemiş olması gerekir. Peşin satışlarda teslimattan önce Ürün bedeli SATICI’ya tamamen ödenmediği, taksitli satışlarda vadesi gelen taksit tutarı tediye edilmediği takdirde SATICI, tek taraflı olarak Mesafeli Satış Sözleşmesi’ni iptal edebilir ve Ürün’ü teslim etmeyebilir.
- Herhangi bir nedenle ALICI tarafından yapılan ödeme banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI Ürün’ün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir. Ürün’ün tesliminden sonra ALICI’ya ait kredi kartının ALICI’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun mal veya hizmetin bedelini SATICI’ya ödememesi halinde, ALICI kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla mal veya hizmeti 3 (üç) gün içinde SATICI’ya iade etmekle yükümlüdür. Bu halde teslimat giderleri ALICI’ya aittir.
- CAYMA HAKKI
- MÜŞTERİ, Ürün’ün MÜŞTERİ’nin kendisine veya MÜŞTERİ tarafından bildirilen adresteki üçüncü bir kişiye teslim edildiği tarihten itibaren en geç 14 (on dört) gün içinde veya Mesafeli Satış Sözleşmesi’nin kurulmasından Ürün’ü teslim alıncaya kadar geçen sürede hiçbir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.
- 14(on dört) günlük sürenin belirlenmesinde;
- Tek sipariş konusu olan ancak tedarik, üretim, stok vb. gibi nedenlerle ayrı ayrı tarihlerde teslim edilen ürünlerin olması halinde son malın teslim tarihi dikkate alınacaktır.
- Birden fazla parçanın bir araya gelmesi ile tamamlanan ürünlerde ise son parçanın teslim tarihi dikkate alınacaktır.
Aynı ürünün belirli bir süre boyunca düzenli olarak tesliminin yapıldığı sözleşmelerde ilk ürünün teslim tarihi dikkate alınacaktır.
- MÜŞTERİ tarafından cayma hakkı;
- Cayma Formu’nu veya ürün ile birlikte teslim edilen faturanın arkasında yer alan formu eksiksiz tam doldurmak suretiyle yazılı olarak, SATICI BİLGİLERİ kısmında yer alan e-posta adresine yazılı olarak,
veya
- SATICI’nın SATICI BİLGİLERİ kısmında yer alan mektup adresine yazılı olarak ulaştırılmak suretiyle kullanılır.
- Bu hakkın kullanılması halinde, anılan yazılı bildirimin yanı sıra Ürün’ün veya Ürün’ün SATICI’ya geri gönderildiğine ilişkin kargo teslim tutanağı örneği ile vergi mevzuatı uyarınca fatura aslının SATICI’ya iadesi gerekmektedir.
- Faturanın arkasında yer alan cayma formu MÜŞTERİ tarafından doldurulup imzalanacaktır.
İade edilen Ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak SATICI’ya ulaştırılması gerekmektedir.
- İade edilen ürünün kargo bedeli SATICI tarafından karşılanır.
- MÜŞTERİ’nın iade faturası düzenleyebilen kişi ya da kurumlardan olması halinde iade faturası düzenlenerek ürün teslim edilecektir. MÜŞTERİ, cayma hakkını kullanacağına dair bildirimi SATICI’ya yönelttikten sonra 10 (on) gün içinde ürünü ve yukarıda belirtilen belgeleri SATICI’ya veya SATICI’nın yetkilendirmiş olduğu kişiye göndermekle yükümlüdür.
- MÜŞTERİ, cayma hakkı konusu olan ürünleri Bolt Kargo Lojistik A.Ş. ile ücretsiz olarak geri gönderebilir. Bunun dışında bir kargo şirketi ile veya sair yollarla yapılacak iadelerin tüm masrafları MÜŞTERİ’ye ait olacaktır. MÜŞTERİ’nin bulunduğu yerde Bolt Kargo Lojistik A.Ş. şubesi olmasına rağmen, ürünü başka bir firma ile karşı ödemeli olarak göndermesi durumunda, iade edilecek ürün bedelinden kargo ücreti düşülerek bakiye kalması halinde kalan tutar iade edilecektir.
- SATICI, cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin Mesafeli Satış Sözleşmesi’nin şartlarına uygun şekilde ulaştığı tarihten itibaren 14 (on dört) gün içinde ürünün bedelini ve tahsil edilen tüm ödemeleri Mesafeli Satış Sözleşmesi’nin 7. maddesinde belirtilen hüküm ve esaslarla iade etmekle yükümlüdür.
- Yukarıda sayılan belgeler olmaksızın veya eksik, hasarlı olarak gönderilen ürünler, karşı ödemeli olarak MÜŞTERİ’ye geri gönderilecek ve bedeli iade edilmeyecektir. Bu halde ürün SATICI’ya ulaşamadan önce bedeli iade edildiyse, MÜŞTERİ söz konusu bedeli SATICI’ya geri ödemekle yükümlüdür.
- MÜŞTERİ cayma süresi içinde ürünü işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanma talimatlarına uygun olarak muhafaza etmez ise meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu olacaktır.
- UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
- ALICI, şikâyet ve itirazlarına ilişkin olarak yukarıda bilgileri paylaşılan telefon ve e-posta aracılığıyla SATICI’ya ulaşabilir.
- ALICI ayrıca, şikâyet ve itirazlarına ilişkin olarak, Ticaret Bakanlığı’nca yasa gereği her yıl belirlenen-ilan edilen parasal sınırlar dâhilinde İl ve İlçe Tüketici Hakem Heyetleri, bu sınırları aşan durumlarda Tüketici Mahkemeleri’ne başvurabilir. ALICI, bu çerçevede, kendisinin veya dilerse SATICI’nın yerleşim yerindeki (ikametgahındaki) Hakem Heyetleri veya Tüketici Mahkemeleri’ne başvurabilir.